ID | 7632 | |
地理区分 (Geographical Division) |
北米(America (North)) | |
国・地域 (Country/Region) |
アメリカ(United States) | |
州 (State/City) |
オレゴン州(Oregon) | |
機関名/部門名 (Name of Institution / Name of Division) |
現地語 (Local Language) |
University of Oregon College of Arts and Sciences, East Asian Languages and Literatures, Japanese Sector |
日本語 (Japanese) |
オレゴン大学 人文科学カレッジ 東アジア言語文学学部 日本語科 |
|
English | University of Oregon College of Arts and Sciences, East Asian Languages and Literatures, Japanese Sector |
|
所在地 (Address) |
114 Friendly Hall University of Oregon Eugene, OR 97403-1248. | |
電話 (Telephone) |
1-541-346-9780 Extension: | |
FAX | 1-541-346-0260 Extension: | |
メール (Email *を@に読み替えてください) |
rdinitto*uoregon.edu | |
機関のウェブサイト (Institution Website) |
https://eall.uoregon.edu/profiles/japanese-sector/ | |
設立年 (Estd.) |
||
日本研究の学術誌を発行 (Publication of Japanese Studies Journals) |
||
機関の種別 (Category of Institutions) |
大学・研究所(University, Research Institution) | |
学問区分 (Academic Discipline) |
日本語(Japanese) | 外国語、翻訳、言語学 / 文学 |
English | Foreign Language, Translation, Linguistcs / Literature | |
短期滞在の研究者主体 (Mainly Visiting/Short Staying Researcher) |
No | |
現況 (Current Status) |
活動中(Active) | |
日文研と学術協定がある (Academic Agreements with Nichibunken) |
No | |
「国際日本研究」コンソーシアムに加盟 (Affiliated Member/ Observor of Consortium for Global Japanese Studies) |
No | |
関連機関名 (Names of Related Institutions) |
人文科学カレッジ アジア研究プログラム(College of Arts and Sciences, Asian Studies Program) アジア太平洋研究センター(Center for Asian and Pacific Studies) |
|
関連資料URL Source URLs |
||
備考 Notes |
||
更新日 Last Updated | 2024/06/05 |
Name of Researchers
Present | Affiliation Period/ *Survey Date | Researchers' Name | Academic Title | Research Field |
〇 | *2024~ | カオリ イデマル (Kaori Idemaru) |
Professor | Japanese Language Education, Linguistics |
〇 | *2024~ | レイチェル ディニット (Rachel DiNitto) |
Professor | Literature |
〇 | *2021~ | グリン ウォリー (Glynne Walley) |
Associate Professor | Literature |
〇 | *2021~ | アリサ フリードマン (Alisa Freedman) |
Professor | Literature, Popular, Mass Culture, Visual Culture |