| ID | 20142 | |
| 所在地 (Address)  | 
                    アメリカ(United States) | |
| 名前 (Name)  | 
                    現地語 (Local Language)  | 
                    Scott O'Bryan | 
| 日本語 (Japanese)  | 
                    スコット オブライアン | |
| English | Scott O'Bryan | |
| 関連ウェブサイト (Related Websites)  | 
                    https://ealc.indiana.edu/people/obryan-scott.html | |
| 研究分野 (Research Field)  | 
                    視覚文化 / 日本史 | |
| Visual Culture / History (of Japan, Japanese) | ||
| 研究分野の時代区分 (Focused Period of Research)  | 
                    1867-1952 / 1952- | |
| 研究関心 (Research Interests)  | 
                    現地語 (Local Language)  | 
                    -History of twentieth-century Japan. -Environmental history. -Urban history. -Consumption and consumer culture. -Visual culture. | 
| 日本語 (Japanese)  | 
                    ー20世紀の日本の歴史。 ー環境の歴史。 ー都市の歴史。 ー消費と消費者文化。 ー視覚文化。 | |
| English | -History of twentieth-century Japan. -Environmental history. -Urban history. -Consumption and consumer culture. -Visual culture. | |
| 現況 (Current Status)  | 
                    現役(Active) | |
| 日文研経歴 (Affiliation to Nichibunken)  | 
                    No | |
| 「国際日本研究」コンソーシアムに所属 (Affiliation to the Consortium for Global Japanese Studies)  | 
                    No | |
| ORCID iD | ||
| 関連資料URL Source URLs  | 
                    ||
| 備考 Notes  | 
                    ||
| 更新日 Last Updated  | 
                    2022/03/22 | |
Workplaces
| Present | Affiliation Period/ *Survey Date | Name of Workplaces | Academic Title | 
| 〇 | *2021~ | インディアナ大学ブルーミントン校 ハミルトンルーガー・グローバル国際研究学部 東アジア言語・文化学科 日本語課程 (Indiana University Bloomington, Hamilton Lugar School of Global and International Studies, Department of East Asian Languages and Cultures, Japanese Program)  | 
                    Associate Professor | 
| 〇 | *2021~ | インディアナ大学ブルーミントン校 ハミルトンルーガー・グローバル国際研究学部 東アジア研究センター (Indiana University Bloomington, Hamilton Lugar School of Global and International Studies, East Asian Studies Center)  | 
                    Associate Professor |