| ID | 21314 | |
| 所在地 (Address)  | 
                    スペイン(Spain) | |
| 名前 (Name)  | 
                    現地語 (Local Language)  | 
                    Jordi Mas Lopez | 
| 日本語 (Japanese)  | 
                    ジョルディ マス ロペス | |
| English | Jordi Mas Lopez | |
| 関連ウェブサイト (Related Websites)  | 
                    https://gent.uab.cat/jordimaslopez/ | |
| 研究分野 (Research Field)  | 
                    文学 | |
| Literature | ||
| 研究分野の時代区分 (Focused Period of Research)  | 
                    no data | |
| 研究関心 (Research Interests)  | 
                    現地語 (Local Language)  | 
                    -la influència de la literatura japonesa en la catalana, especialment a través de les formes poètiques de l'haiku i la tanka. - la traducció de productes audiovisuals d’animació japonesos al català. - la representació de la identitat mitjançant el cos humà en l’àmbit artístic, tenint en compte qüestions de gènere i cultura | 
| 日本語 (Japanese)  | 
                    -俳句と短歌の詩的な形態を通した、カタロニア語に対する日本文学の影響。 -日本のアニメーションのカタロニア語への翻訳。 -ジェンダーや文化の問題を考慮した、芸術分野における身体を通じたアイデンティティの表現 | |
| English | - the influence of Japanese literature on Catalan, especially through the poetic forms of haiku and tanka. - the translation of Japanese animation audiovisual products into Catalan. - the representation of identity through the human body in the artistic field, taking into account gender and culture issues | |
| 現況 (Current Status)  | 
                    現役(Active) | |
| 日文研経歴 (Affiliation to Nichibunken)  | 
                    No | |
| 「国際日本研究」コンソーシアムに所属 (Affiliation to the Consortium for Global Japanese Studies)  | 
                    No | |
| ORCID iD | ||
| 関連資料URL Source URLs  | 
                    ||
| 備考 Notes  | 
                    ||
| 更新日 Last Updated  | 
                    2022/03/22 | |
Workplaces
| Present | Affiliation Period/ *Survey Date | Name of Workplaces | Academic Title | 
| 〇 | *2019~ | バルセロナ自治大学 翻訳・通訳・東アジア研究学科 (Autonomous University of Barcelona, Department of Translation and Interpretation & East Asian Studies)  | 
                    Professor agregat |