ID | 23448 | |
所在地 (Address) |
アメリカ(United States) | |
名前 (Name) |
現地語 (Local Language) |
Miki Kaneda |
日本語 (Japanese) |
ミキ カネダ | |
English | Miki Kaneda | |
関連ウェブサイト (Related Websites) |
http://www.bu.edu/cfa/profile/miki-kaneda/ | |
研究分野 (Research Field) |
芸術 | |
Art | ||
研究分野の時代区分 (Focused Period of Research) |
1867-1952 / 1952- | |
研究関心 (Research Interests) |
現地語 (Local Language) |
Transcultural crossings and the entanglements of race, gender, power, and colonial residues in experimental, avant-garde and popular music in the 20th and 21st centuries; intermedia (a kind of multimedia art) as a vehicle to examine transpacific artistic exchanges and relations of power through the work of 1960s Japanese and American musicians |
日本語 (Japanese) |
20世紀と21世紀の実験的、アヴァンギャルド、ポピュラー音楽における人種、ジェンダー、権力、植民地の遺物のトランスナショナルな絡み合い。 1960年代の日米のミュージシャンの作品を通した権力の関係と太平洋横断の芸術的交流を検証する手段としてのインターメディア(一種のマルチメディアアート)。 | |
English | Transcultural crossings and the entanglements of race, gender, power, and colonial residues in experimental, avant-garde and popular music in the 20th and 21st centuries; intermedia (a kind of multimedia art) as a vehicle to examine transpacific artistic exchanges and relations of power through the work of 1960s Japanese and American musicians | |
現況 (Current Status) |
現役(Active) | |
日文研経歴 (Affiliation to Nichibunken) |
No | |
「国際日本研究」コンソーシアムに所属 (Affiliation to the Consortium for Global Japanese Studies) |
No | |
ORCID iD | ||
関連資料URL Source URLs |
||
備考 Notes |
||
更新日 Last Updated |
2022/03/22 |
Workplaces
Present | Affiliation Period/ *Survey Date | Name of Workplaces | Academic Title |
〇 | *2019~ | ボストン大学 パーディーグローバルスタディーズ学部 アジア研究センター (Boston University, Pardee School of Global Studies, Center for the Study of Asia (BUCSA)) |
|
〇 | *2019~ | ボストン大学 美術カレッジ 音楽学部 (Boston University, College of Fine Arts, School of Music) |