ID | 23528 | |
所在地 (Address) |
アメリカ(United States) | |
名前 (Name) |
現地語 (Local Language) |
Kelly Natasha Foreman (Kelly Marie Foreman) |
日本語 (Japanese) |
ケリー ナターシャ フォアマン (ケリー マリー フォアマン) | |
English | Kelly Natasha Foreman | |
関連ウェブサイト (Related Websites) |
https://music.wayne.edu/profile/ah7857 | |
研究分野 (Research Field) |
芸術 | |
Art | ||
研究分野の時代区分 (Focused Period of Research) |
no data | |
研究関心 (Research Interests) |
現地語 (Local Language) |
Sonic embodiment, Ranging from choreo-musical analysis, Composition, embodied aesthetics, and performance theory, “Hearing Butoh: Sonic Analyses of a Growing Japanese Performing Art” (Nichibunken Evening Seminar, 2019), "The Gei of Geisha: Music, Identity and Meaning" (Book) |
日本語 (Japanese) |
音の体現、振り付け音楽分析、作曲、具体化された美学、パフォーマンス理論に至るまでの音の具体化、「舞踏を聴く――成長する日本のパフォーミングアーツにおける音の分析」(Nichibunken Evening Seminar, 2019)、『芸者 の 芸 -- 音楽、アイデンティティ、意味』(著書) | |
English | sonic embodiment, ranging from choreo-musical analysis, composition, embodied aesthetics, and performance theory, “Hearing Butoh: Sonic Analyses of a Growing Japanese Performing Art” (Nichibunken Evening Seminar, 2019), ""The Gei of Geisha: Music, Identity and Meaning" (Book) | |
現況 (Current Status) |
現役(Active) | |
日文研経歴 (Affiliation to Nichibunken) |
Yes | |
「国際日本研究」コンソーシアムに所属 (Affiliation to the Consortium for Global Japanese Studies) |
No | |
ORCID iD | ||
関連資料URL Source URLs |
"A Review of Academic Research on Butoh within the United States"(2021) |
|
備考 Notes |
||
更新日 Last Updated |
2023/07/04 |
Workplaces
Present | Affiliation Period/ *Survey Date | Name of Workplaces | Academic Title |
2019/5/1~2019/10/31 | 国際日本文化研究センター(日文研) 国際日本文化研究センター (International Research Center for Japanese Studies (Nichibunken), International Research Center for Japanese Studies) |
外国人研究員 | |
〇 | *2019~ | ウェイン州立大学 音楽学科 (Wayne State University, Department of Music) |
Part-Time Faculty |